Free counter and web stats

Friday, February 26, 2016

Someone

Someone 
Who you can talk to about everything 
About family, friends, car to cat 
2-3 hours fly so fast when you chat 
Conversation never ends like you won't meet again  

Someone 
Who has the same taste of music  
And always share the latest favorite song 
So you can enjoy together and sing along

Someone  
Who can understand on how you feel 
During ups and downs, always stand still 
Never condemn at your fault 
Love no matter you're sugar or salt  

Someone 
Who can finish your lines before you speak 
Can complete the lyrics when you can't seek 
Laugh at your jokes when others don't get it 
Can read your mind eventhough you zipped  

Someone 
Who remembers to say Hello 
Even workload flow, no time for tobacco 
But they never let you out of the show 
Because that's what friends always for  

Someone 
Who you can call the best companion  

- ck

Tuesday, February 23, 2016

Dari hati untuk lelaki

Wa memang suka mamat smart 
Tapi jangan la metrosexual sangat 
Wa tengok pon penat 
Yang asek kontrol hensem tu lagi meluat  

Wa suka yang rambut pacak  
Tak nak la botak 
Pakai kasut lepak kedai mamak 
Kalau pegi shopping complex 
Pakai short pon takpe asal bukan selipar 
Kalau pakai singlet lagi wa tak suka   

Wa tak kesah  
Biar tak kacak asalkan segak 
Jaga standard tapi bukan berlagak 
Cuma zaman sekarang ni yang poyo je melambak  

Kawan wa ada pesan 
Jangan tengok luaran 
Dalaman tu yang kau kena tekankan 
Jaga solat, jaga adab, pandai jaga perasaan
InsyaAllah bahagia masa depan

#random

Thursday, February 4, 2016

Dari kawan untuk kawan

Kalau tak suka 
Cakap je 
Jangan tarik muka 
Kita bukan budak darjah 5 
Suka merajuk sini sana 
Tetiba tak bertegur sapa   

Aku berkawan senang je 
Tak suka berkira 
Lebih kurang dah le 
Hal kecik takyah terasa 
Tak suka marah tak tentu hala 
Kalau kau timbangrasa 
Aku lagi bagi muka  

Berkawan bukan setakat lepak sesama kat kedai mamak 
Bukan setakat tempat kau carik masa tengah sesak 
Bukan jadi peneman hanya bila kau bosan bagai nak rak 
Tapi lebih dari kau sayang kereta, tau tak?  

Kawan tu macam keluarga 
Macam kau layan adik beradik sama bapa 
Kalau tak sama pon kau tetap tak beza 
Sebab kau tau kalau da famili tu tetap stick together  

Tapi aku tau Tak semua orang camtu  
Sayang kawan pon mau tak mau 
Kawan ada ke takde pon tak amek tau 
Takpela kalau kau hepi begitu 
May God bless you! 

  • ck | 01022016
Related Posts with Thumbnails