Free counter and web stats

Friday, December 24, 2010

Tolak jodoh?

Ada orang pernah berkata, "ko ni asek mereject orang je, tu pasal la jodoh lambat".
Ada juga yang pernah bermadah, "bila kita asek tolak jodoh, lama-lama jodoh tu da makin jauh dengan diri kita".
Ada pulak yang berfalsampah, "agaknye salah satu orang yang ko penah reject tu sebenarnye adalah jodoh ko, so maksudnye skang ni ko da terlepas jodoh".
Jadi, kalo betul la teori ni, maksudnye aku takkan kawen la eh? Hishhhh!! Mintak simpang malaikat empat plohpat!

Fikir punye fikir, buat ape aku nak fikir-fikir sangat ye tak?
Kalau ada jodoh tu, adalah. Kalau takde pon, redho jelah. Semua tu kan ketentuan Tuhan. Wat tudu...huhu.

Lagipon, buat apa kita nak terima seseorang tu kalau awal-awal kita da rasa tak bole nak suka? Tak bole ngam, tak bole feel. Atau bak kata omputeh, no chemistry. Kan tak elok kalo terima tanpa rela, tak ikhlas atau kesian punya pasal, ye tak?

Ingat-ingat balik, banyak btol alasan yang aku bagi. Tapi sume alasan ni aku simpan sendiri jela. Ofkos! Takkan nak bgtau direct kat muka dorg. Tak baik wor..

So aku bgtau kat sini jela. Antara alasan-alasan bodohnya ialah:

  1. Muka tak ensem. Biasala alasan ni.
  2. Dressing tak bole blah. Macam bangla jual karpet je.
  3. Blaja tak tinggi dari aku.
  4. Keje tak bape best.
  5. Dengar-dengar citer, mak dia mulut laser.
  6. Bulu kaki lebat sangat.
  7. Dia penah suka kat orang yang aku kenal.
  8. Kurus sangat cam papan.
  9. Cakap omputeh berterabur
Bodoh tak bodoh?

Sebenarnye, alasan yang bijak pon banyak...hmm takyah bagitau laa.

2 comments:

  1. biar lah hidup dengan orang yang akan sayang kan kita dari kita sayangkan orang tuh....
    macam kawan saya kata biar sakit mata tapi jangan sakit hati...

    ReplyDelete
  2. mmg btol kata orang, lebih baik kita pilih orang yg sayangkan kita lebih dari kita yang sayangkan dia.
    tapi saya lebih rela single dari terima orang tak ikhlas..
    saket mata pon bole buat sakit hati tau..hee :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails