Free counter and web stats

Thursday, February 4, 2016

Dari kawan untuk kawan

Kalau tak suka 
Cakap je 
Jangan tarik muka 
Kita bukan budak darjah 5 
Suka merajuk sini sana 
Tetiba tak bertegur sapa   

Aku berkawan senang je 
Tak suka berkira 
Lebih kurang dah le 
Hal kecik takyah terasa 
Tak suka marah tak tentu hala 
Kalau kau timbangrasa 
Aku lagi bagi muka  

Berkawan bukan setakat lepak sesama kat kedai mamak 
Bukan setakat tempat kau carik masa tengah sesak 
Bukan jadi peneman hanya bila kau bosan bagai nak rak 
Tapi lebih dari kau sayang kereta, tau tak?  

Kawan tu macam keluarga 
Macam kau layan adik beradik sama bapa 
Kalau tak sama pon kau tetap tak beza 
Sebab kau tau kalau da famili tu tetap stick together  

Tapi aku tau Tak semua orang camtu  
Sayang kawan pon mau tak mau 
Kawan ada ke takde pon tak amek tau 
Takpela kalau kau hepi begitu 
May God bless you! 

  • ck | 01022016

0 love notes by lovable lovers:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails