Free counter and web stats

Saturday, February 23, 2013

Adoi jeles la pulok!


Dulu penah tengok satu drama yg ada seorang isteri jeleskan ex-wife husband dia yg dah pon meninggal. Masa tu memang tak paham apsal laa nak cemburukan org yg dah takde. Padahal bukannya husband tu tak sayang dia.

Tapi bila semakin dewasa semakin berpengalaman aku semakin paham yg sebenarnye.....perempuan ni memang kuat cemburu. Ngee~ :P

Cuma yg bezanya, samada perasaan cemburu itu ditunjuk ataupon hanya disimpan sendiri dalam hati buat pekasam makan dalam.
Dan juga samada perasaan cemburu itu bertempat ataupon tidak.

Rasa-rasa la...
Perlu ke nak cemburu dengan orang yg pasangan penah admirer dulu?
Perlu ke nak cemburu dengan selebriti yg pasangan kita minat?
Perlu ke nak cemburu dengan pasangan punye ex?

Ok mungkin ada la seciput rasa jeles tu, tapi takyah la lelebih kot...

Jangan la sampai nak gi serang orang yg tak tau pekebende tu. Dan kalo bole, jgn amek tau pon pasal bekas-bekas si dia mahupon artis-artis yg si dia itu puja.

Tapi paham jugak yang perempuan ni punye sifat nak tawu yg amat tinggi. Ade yg sanggup gi geledah surat-surat takpon emel-emel malah korek-korek fesbuk dia hanya sebab nak tau adakah orang yg dijelesi itu lebih cantik, lebih bagus mahupon lebih berjaya. Ada tu yg sanggup gak menyamar jadi org lain untuk mengambil peluang menyerang juga mengutuk.
Harap-harap tak sampai tahap tu.

Ape tips utk mengelak dari rasa cemburu?
Ermm gi la google sendri…cos I’m searching that for myself too...eheh!


0 love notes by lovable lovers:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails